Sunday, December 23, 2012

God Jul!

Dette må visst bli julekortet/julebrevet fra familien Gaard dette året. Ja, det er jo ikke slik at en vanligvis kan vente seg julekort fra vår familie, det er vel heller unntaksvis slik.

Her i huset har vi hatt en rolig førjulstid, ikke mye stress av noe slag, syns mor i huset. Når bare eksamen min var unnagjort den 13. desember, så var det nesten jul.
Jeg har hatt et par turer for å handle julegaver før det ble altfor travelt i butikkene, Lars handler det meste på internett, og de andre er på julehandel i dag lille julaften.
Julekakebaksten har jeg gjort sammen med to venninner, så det var bare en fornøyelse. Det er ikke sju slag dette året, så da trenger jeg sikkert ikke kaste kakerester når jeg trenger kakebokser neste år ;-)

Adventskalenderen er det mange år siden vi slutta med, men
seks julestrømper henger på peisen i år. Det en tradisjon som vi ikke gir slipp på.

Onsdag i denne uka var Hege og jeg på en liten Christmas shopping på City Centre.
Og vi hadde tenkt å unne oss en ekstra god lunsj på en av de fine restaurantene, men vi hadde ikke bestilt bord på forhånd, så vi måtte nøye oss med et bord ute! 

Men det gjorde oss ingenting å sitte ute og spise lunsj den 20. desember i 25 grader! Vi hadde en tallerken med nydelig, såvidt stekt tunfisk. Kanskje en litt for liten liten porsjon for slike matglade Houstonfruer som Hege og meg, men fantastisk godt!


Hege hadde lyst på denne gigantiske julestjernen som vi fant på Sam´s Club, men den hadde vi ikke plass til i den lille mercen min.
Nå er nesten hele familien samlet i Katy. Andreas kom fra Norge, Karen og Florian kom fra Iowa på fredag, og andre juledag kommer også Ine og Pål, så da bli vi samlet hele kjernefamilien, pluss to kjærester og en hund som vi låner hele juleferien. Så her blir det liv i leiren.
Lørdags morgen var det  litt kaldt, men da er det ekstra godt å sette seg ut i en varm hot-tub.

Karen, Kristoffer og Florian


Andreas og Nadine

Det er så kjekt å passe på Nadine


Ungdommene liker å spille poker, 
men de yngste syns det er kjekkere å leke.

Nadine var litt skeptisk til Santa Claus, men snuste litt på han etter en stund.
Søndagens frokost:
Nybakt brød

og nybakt hjemmelaget leverpostei med bacon og champignon.
Leverposteien fikk jeg av Hege, og den er den er verdens beste!
Vi ønsker alle en GOD JUL med denne videosnutten som jeg tok på turen til et nabolag i går kveld.



om noen ønsker mer, så sjekk denne linken www.christmaskaty.com

3 comments:

  1. God jul til dere også.
    De må kose dokke i jula i Katy.
    helse til heile gjengen !
    Spennande når det kjem heim att om Haugabakka får slikt lysshow som de har i nabolaget nu :-)
    sistergry

    ReplyDelete
  2. God jul og romjul og nyttår til all slekt i Katy! Flott versjon av Helga Natt på enelsk-og jeg som trodde den var norsk! Her er snø og skiføre og vi har det bare bra!
    Klem Maria

    ReplyDelete
  3. God jul til heile familien i Katy. Fantastisk video.

    :-) Kato

    ReplyDelete