Tuesday, September 3, 2013

Livet som Houstonfrue

Forrige uke hadde vi besøk av søster til Lars, Sigrun (en av fem søstre) og mannen Brynjar.


Siden Sigrun hadde 50-års-dag i begynnelsen av august, så hadde vi kake som dessert til velkomstmiddagen. 


Gjestene nøt varmen og koste seg i bassenget.





Sigrun var visst like overraska hver gang hun kom utendørs og kjente varmen. Det er nemlig varmere ute enn inne døgnet rundt på denne årstida.


Mens Brynjar var på jobb fikk Sigrun smake litt på livet som Houstonfrue ;-)
Sigrun lurte jo fælt på hvordan jeg får dagene til å gå uten å kjede meg. Men det er ikke noe problem, og det håper jeg hun har forstått etter denne uka? 
Houstonfruen starter alltid dagen tidlig, og har god tid til frokost og kaffe, e-mail, facebook og nyheter på internett før jeg drar på trening. 
Sigrun droppa treningen på Lifetime, i stedet så strikka hun mange fine kjøkkenkluter til meg :-) og koste seg ute ved og i bassenget. 



Videre er det shopping og diverse nødvendige ærend som selvsagt innebærer å kjøre bil, 


kaffe på Starbucks måtte til, 
spise lunsj og middag ute på restaurant, 
og kjedelige ting som å vente en halv dag på folk som skulle reparere air conditioningen i huset ....


og da er iPad-en god å ha.

Å stryke mannens skjorter er vel ikke en helt vanlig "housewife job", men Sigrun gjorde det likevel.

Sigrun hadde fra før langt ifra svart belte i shopping, men hun har på denne uka i alle fall tatt mange graderinger på det området. Jeg tror kanskje hun fortjener brunt belte nå?  ;-) 
Bra jobba, håper at både de hjemme og Sigrun blir fornøyd med alt det fine hun har shoppa.


  
Men det ble også tid til en tur til Brazos Bend State Park for å se på alligatorer.


Det var så varmt at alligatorene holdt seg under vannflaten denne dagen, men vi fikk i alle fall se noen få. En fin tur var det i alle fall.















Å stille opp for fotografen er en av pliktene som følger med det å besøke denne Houstonfruen.






Jeg tror det hadde blitt litt mye for Sigrun om jeg hadde insistert på å ta henne på neglesalong for å stelle hender og føtter, men det hadde hun kanskje vent seg til om hun hadde bodd her?



Takk for besøket Sigrun og Brynjar. Du Sigrun hadde nok klart deg som Houstonfrue, du også. Men det er altså mye mer travelt å være Houstonfrue enn det du har opplevd. Jeg passet jo på at dette skulle være ferie for deg ;-)

Nå er det nye gjester i huset og mange ting å gjøre for "Houstonfruen".

No comments:

Post a Comment