Sunday, April 22, 2012

Utfordringer

Vi har fått mange utfordringer på fotokurset, men den største utfordringen, for min del, var da vi skulle lage et "diorama"og fotografere det!
Et "diorama" er et kunstig miljø som skal se ut som det er ekte...

Denne oppgaven fikk vi i påskeuka, mens vi hadde besøk, så det ble lite tid til å konsentrere seg om oppgaven, og jeg kom rett og slett til skolen uten å ha gjort leksa mi. Men jeg slapp ikke unna, og måtte ta det igjen til neste gang, som altså var i forrige uke. 
Fordelen med å utsette oppgaven, var at jeg fikk inspirerasjon av Frida og Irene sine diorama, for de hadde nemlig gjort leksa si. Frida hadde laga hjemplassen sin Åre i en eske; et nydelig vinterlandskap med fjell og skiheiser. Irene hadde brukt barna sine leker; gravemaskiner og legomenn og laga et veiarbeidsområde i hagen sin. Kult!
Jeg fikk lyst til å lage hjemplassen min; Jæren med jærhus, låve, traktor og dyr…. men problemet var at jeg ikke hadde noen leker i huset. 
Etter noen forgjeves forsøk på å finne traktorer og dyr i butikker og i lekekassene hos nabobarna, måtte jeg ta turen til Tractor Supply. Og der fant jeg det jeg var ute etter; en pakke med traktorer, to kyr og to mennesker. I tillegg kjøpte jeg en pakke playdoh, for å lage litt flere dyr. (Det fant jeg ikke på Tractor Supply, altså;-) Ellers var det bare å bruke fantasien, og prøve å skape Jæren av det jeg hadde i hus og hage, og slik ble resultatet:





John Deere æ best!



Og slik så det ut i virkeligheten. Lars måtte ta en omvei da han skulle til sengs den kvelden!


Det ble ganske mange timers planlegging og arbeid, men det var da kjekt å få det gjort, og læreren var fornøyd:-) 


2 comments:

  1. bra jobba - flink elev
    sister gry

    ReplyDelete
  2. Vanvittig kult. Det brune teppe såg jammen ut som at det var nyplødd. Skikkelig stiligt! MEN tante Elin, skulke unna leksene, nå blir jeg litt bekymra for utviklingen her.......

    ReplyDelete