Friday, July 13, 2012

Norgesferie


Tre uker i Norge gikk altfor fort, og nå sitter jeg allerede på et hotellrom i Denver, Colorado. Allerede dagen etter at vi kom til Houston, pakket vi bilen og dro avgårde nordover på vår 2 ukers "roadtrip" til Montana, og det ga meg ikke nok tid til å lage et blogginnlegg fra Norgesferien.  
Det var dumt av meg å ikke blogge underveis, for dette blir vanskelig. Nå sitter jeg her med så mange flotte minner fra selskap, turer og mennesker jeg har møtt, og hundrevis av bilder, og innser at det blir altfor mye til å få med i ett blogginnlegg, men her er i alle fall en kortversjon:

Den første uka var også Lars hjemme på Klepp sammen med Kristoffer og meg, og vi utnytta hver eneste dag til å dra på besøk til familie og venner. Vi fikk med oss konsert med Postgirobygget i Kleppelunden, 80-års feiring av mor  på Nærbø, koselig St.Hans feiring på Erga Gard, og vennefest på Øksnevad, i tillegg til mange besøk hos venner og kjente.


Kultursti og gratiskonsert i Kleppelunden ser ut til å ha blitt en tradisjon. Også i år var det et fantastisk flott arrangement og en flott konsert. Et slikt arrangement samler hele Kleppe og enda mer, og det passet oss også godt fordi vi fikk hilse på så mange kjente.


Samme dag var det duket for kalas for min kjære, spreke mor som fylte 80 år i slutten av mai. Dette var en overraskelse for mor og det blei et kjempekoselig selskap, spesielt takket være lillesøster som hadde regien.


Den andre uka dro jeg til østlandet for å besøke venninna mi Birgitt på hennes koselige småbruk på Kulsrud i Gjerdrum.

Birgitt har fått det så koselig på det lille småbruket sitt der hun bor sammen med datteren Anne Margitt og hunden Samson, og med far sin på 92 år boende i rødstua på tunet. 
Og enda mer koselig blir det når drivhuset/lysthuset blir ferdig.


Birgitt og jeg mura fundamentet til drivhuset/lysthuset hennes,


men det ble også tid til turer i skogen på Kulsrud.


Den siste uka fortsatte med mye gjesting, fest med søstre og nieser, og avslutta med tur til Flor og Fjære og selskap hos Kirsten og Thorir. 


Stavanger er en flott by!



Flor og Fjære på Hidle er bare et fantastisk syn!




Det har vært et kjempeflott Norgesopphold! Tusen takk for denne gang. Neste sommer må jeg kanskje ha mer enn 3 uker i Norge?


Og før jeg var ferdig med dette blogginnlegget, så er vi kommet til Jackson, Colorado. Dagen i morgen skal vi tilbringe i Yellowstone National Park. Mer om dette får dere se og lese om etter hvert. Jeg skal prøve å blogge underveis, slik at det ikke blir like vanskelig.

3 comments:

  1. uten tvil - det må bli minst 4 uker "ferie" neste år :-). Kjekt å ha deg heima ein snartur. PS! me må få sjå koss drivhuset til Birgitt blei til slutt.
    sister gry

    ReplyDelete
  2. Ser ut så dokke kosa dokke skikkeligt heima i Norge, synd eg ikkje fekk sjå dokke. Jaja mangen kjempefine bilder, hvor ligger denne flor og fjære parken? Det var veldig fint! Kos dere videre på roadtrip og hils de andre :)!

    Mvh : Elias :)

    ReplyDelete
  3. Elias; ja, me koste oss i Norge, bare synd at eg ikkje fekk treffa deg.
    Flor og Fjære ligger på øya Hidle, ikke langt fra Stavanger. De har egen båt som går fra Stavanger og turen er inkludert guiding og et måltid. Må bestilles på forhånd.

    ReplyDelete