Thursday, June 14, 2012

Klar for Norge?

I morgen er det min tur til å ta fatt på reisen hjem til Norge, et helt år siden sist. Kofferten er delvis pakket, alt som skal shoppes er i hus, kjøleskapet er nesten tomt for ferskvarer, manikyr og pedikyr er unnagjort, og brunfargen på kroppen er ikke så verst ;-)
Det er ikke sikkert at jeg får vist fram de fine nylakkerte tærne mine i Norge, så det er vel best å vise de fram med en gang ;-)



Jeg har følt at jeg er klar for å reise bort fra varmen og hjem til kalde nord nå, men er ikke helt sikker nå når jeg leser om det dårlige langtidsvarselet der hjemme; regn og kaldt så langt en kan melde, alle nordmenn flykter til syden, og så drar vi motsatt vei; bort fra sol og varme, basseng i hagen, margeritas på terassen, billige restauranter …

MEN det kan jo bli altfor varmt her i Houston; som f.eks:

- når det er for varmt å kjøre cabriolet, selv med air conditioning og kjøling i setet
Naboen min Cheryl har kjøpt seg ny bil og tok meg med på en liten prøvetur
Varmt ja, men det ser da ganske kult ut?



- når en planlegger hageselskap en kveld og er bekymra for at det blir for varmt til å sitte ute, 
eller når en håper på vind slik at det ikke skal være altfor varmt og slik at myggen ikke skal plage oss, 
hagebordet er pynta til fest 

- når det er for varmt å sitte ute i skyggen, og det å sole seg "er et ork", 






selvportrett i sola :-)





- og når en må ta joggeturen før kl 8 om morgenen, for senere er det for varmt …

Ja, jeg har prøvd å finne fram alle ulempene med dette klimaet, men er ikke sikker på om det er nok til å lengte hjem til kulden.

MEN jeg gleder meg til å komme hjem og treffe familie og venner, det er i alle fall sikkert. Og kanskje det blir godt å sove under en god varm dyne i et soverom med vinduet åpent, og uten air conditioning som blåser og bråker?

Jeg tar farvel med "kjæledyrene"mine og hagen

slangen som holder til ved brygga vår

en av øglene som bor på terrassen









Jeg lurer på hvordan det kommer til å se ut i hagen vår etter tre uker i Norge. Lars er tilbake i Houston allerede 25. juni og steller plenen og kantene, men blomsterbedene blir nok overlatt til seg selv. Jeg håper at blomstene mine overlever ved hjelp av sprinkleanlegget så lenge. 

4 comments:

  1. Velkommen heim kjære du!! GLEDE!!

    ReplyDelete
  2. DET VAR ETT KNALLBRA INNLEGG ELIN.... nydelige bilder og bra tekst som alltid.
    Ville vært i hageparty hos deg - nydelig pynta og garantert varmt.
    Gler meg til å sjå deg igjen. eg ska sjekka tærne dine "live" uansitt ver.
    Velkommmen heim !!

    ReplyDelete
  3. God tur hem Elin!!!

    Hoppas du tar med dig kameran hem till fina Rogaland..kan egentligen inte tänke mig att du inte skulle det=)
    Glädjer mig till fina Jären bilder!

    Ses till hösten, kram Frida

    ReplyDelete
  4. Velkommen tilbake til Jæren midtsommars - sjøl om det føles som haust her. Eg vett nå kje ka som e best og vest: Kjøling i setet på cabriolet - eller hønegrill i MC-setet på tur fra Klepp til Mandal :)
    Guttane haddde storkost seg på Lutsi i går kveld - sjøl om dei ikkje kunne sitta ute heile kvelden :)

    ReplyDelete