Sunday, October 28, 2012

"Heima på Jæren"

Nå er Norgesturen min snart over for denne gang, og jeg tenker at jeg må få unnagjort bloggingen om Jæren før jeg reiser tilbake til Texas mandags morgen. 

Når jeg kommer "hjem" til Katy igjen, er det mye som skal skje; baking til Sjømannskirkas julemarked tirsdag, Halloween onsdag, Feast with the Beasts i Houston Zoo fredag og dugnad på julemarkedet lørdag, og studier MÅ jeg få tid til innimellom alt dette…. det kommer til å bli travelt!

Jeg har hatt en kjempefin uke på Jæren, har utnytta tida godt, syns jeg, og fått hilse på mange, men selvsagt rekker jeg ikke alle jeg skulle ønske på så kort tid. 
Det har vært kjekt å se Jæren i høstskrud, og så har jeg vært ganske heldig med været, eller kanskje jeg heller burde si veldig heldig? Litt regn, men også noen dager med sol, og de siste dagene kaldt, med litt snø, vindstille og blå himmel!

faster Anna, 92 år (Lars sin faster, men "alle" på Klepp sier faster Anna)

Faster Anna har vært med på bilturer rundt på Jæren. En kveldstur til Sele.



Feistein Fyr





En annen dag utover Jæren for å besøke mor min på Nærbø.

mor mi

Træe på Line

moderne og gammelt



Obligatorisk for meg er også en tur ned til Horpestad Skule for å hilse på kollegaer ... 

og den kjempekjekke klassen "min":-)


Lørdags morgen var det nydelig vintervær, Gry henta meg og vi hadde en fin tur langs Nordsjøveien på vei til Bryne-byen.

Reve


Orre gamle kirke


garden ved Orre gamle kirke

fra Orre mot Høg Jæren og alle vindmøllene



Kafèbesøk på Bryne der vi møtte søster Katrin og Tilda



Søstrene Øvestad fotografert av Tilda på 5 år

Den siste dagen var det kaldt og surt på Jæren, så nå gleder jeg meg til å komme tilbake til Texas og varmen :-)

3 comments:

  1. Kjekt å sjå deg tante, god tur heim til Houston. Hils Kristoffer og Lars.

    ReplyDelete
  2. Jilt å ha det heimmom en tur !
    sistergry

    ReplyDelete
  3. heisann Elin,
    Nå vente eg i spenning på nytt blogg innlegg :-)Er det snart klart????
    Sister Katrin

    ReplyDelete