Wednesday, September 26, 2012

Høst i Houston


Her sukker folk letta ut for at høsten endelig er her! 
Og jeg slutter ikke med å undres over ulikhetene fra Norge til Houston. I Norge hører jeg de sier at "høsten er her allerede, og jeg syns ikke vi har hatt sommer en gang!"

Men hvordan kan vi merke at det er høst i Houston?

- Noen morgener er det faktisk kaldere ute enn inne.

- Kolibriene er på plass i hagen hvis en har blomster eller "Hummingbird feeder".



- Høstdekorasjoner og gressakar i alle farger, størrelser og fasonger dekorerer HEB-en (matbutikken), både utenfor og inne.





- Og "seasonal"-hyllene er fulle av Halloweengodteri, Halloweenkostymer- og dekorasjoner.
(og julepynt har visst vært å få kjøpt på Hobby Lobby i ukesvis, forresten!)






- Motebutikkene stiller ut sesongens støvletter og vinterklær, selv om det er 30℃.

- Tenåringsjenter har på seg Uggs, genser og dongerishorts.

- Andre enn nordmenn velger å sitte utendørs på restaurantene.


- Det er ikke lenger nødvendig å lete etter parkeringsplass i skyggen.


- Folk er mer i aktivitet utendørs!



Høsten er virkelig en fin tid her i Houston. Dagene er litt kortere, men har behagelige temperaturer etter hvert (ikke så mye over 30℃ om dagene, i alle fall)
og mindre luftfuktighet.
Plenene er ikke like grønne, og trærne begynner såvidt å få litt høstfarger allerede, fordi vi hadde noen netter det det var nede i 14-15℃.
Men ellers er det som en veldig god, norsk sommer:-)

Jeg har funnet fram litt høstdekorasjoner, og den første oktober kan jeg visst finne fram Halloweendekorasjonene også, ifølge dem som kjenner tradisjonen her i Houston.

 



Men slik en kald og regnfull høst, slik som jeg er vant med på Jæren, det får vi nok ikke.
Men støvler har jeg kjøpt; 
fine, gode og varme Hunter Boots,



og håper at jeg får bruk for dem når jeg reiser hjem til Norge i oktober ;-)

Så dere hjemme i Norge kan godt ha oppholdsvær fram til midten av oktober, så kan dere spare regnet til jeg kommer hjem ;-)





2 comments:

  1. Ikke vær redd - ser ingen grunn til å spare på regnet- det skal nok bli nok til deg også. Ikke mangel på regn her
    sistergry

    ReplyDelete
  2. Så kjekt at du skal heimom en tur igjen. Kæ bringe deg heimøve lurer nå eg på???? Men uansett, då glede me okke te å sjå deg, med Hunter Støvla eller ei :-)
    Sister Katrin

    ReplyDelete